معرفی برنامه‌ی آموزشی Computer Essentials (مهارت‌های پایه کامپیوتر)

   
  1394/05/03 11:32 AM    
 

باسمه‌تعالی

Computer Essentials (مهارت‌های پایه کامپیوتر)

مهارت‌های پایه کامپیوتر برنامه‌ی آموزشی‌ای است که در طی دوره‌ی آن متقاضیان از دانش عمومی فناوری اطلاعات و کار با رایانه برخوردار می‌گردند. این برنامه‌ی آموزشی در تقسیم‌بندی آموزش‌های برنامه‌ی پروفایل (Profile) در دسته‌ی مهارت‌های پایه (Base Modules) قرار گرفته است.

Computer Essentials یا مهارت‌های پایه کامپیوتر چیست؟

این برنامه‌ی آموزشی طرحی است که طی آن مهارت‌های مبانی و ویندوز که در قبل به‌صورت مهارت‌های مستقل و مجزا آموزش داده می‌شدند در هم ادغام گردیدند و به‌صورت یک برنامه‌ی آموزشی جدید با رویکرد و استانداردی جدید در برنامه‌های آموزشی ICDL از سوی بنیاد جهانی معرفی شد. در حال حاضر نسخه‌ی 1 این برنامه آماده بهره‌برداری است.

با توجه به این‌که استفاده از فناوری‌های الکترونیکی در جوامع بشری (میزان استفاده از شبکه‌های اجتماعی و رایانه به‌نحو کلی و عام) توسعه یافته و همگان از یک سطح دانش عمومی جمعی برخوردار گشتند مقرر گردید تا بجای صرف زمان هزینه‌های زیاد در آموزش مهارت‌های جداگانه حداقل در برنامه‌های آموزشی مبانی و ویندوز ادغام صورت پذیرد و هر دو مهارت در قالب یک برنامه‌ی آموزشی با عنوان مهارت‌های پایه کامپیوتر ارایه گردند.

مهارت‌های پایه کامپیوتر برای چه کسانی مناسب است؟

این برنامه‌ی آموزشی برای کلیه افراد فارغ از نوع تحصیلات و دانش مناسب است، هرچند با توجه به رویکرد دولت در تأیید گواهی‌های ضمن خدمت که دو مهارت مبانی و ویندوز را جداگانه می‌پذیرد، برای سایر افراد و نیازها این برنامه‌ی آموزشی می‌تواند در کاهش هزینه‌ها و زمان آموزش مؤثر و مفید باشد.

آیا محتوای آموزشی برای این مهارت وجود دارد؟

بنیاد ICDL ایران در راستای توسعه برنامه‌های آموزشی خود و هم‌گام با بنیاد جهانی برگزاری این دوره‌ی آموزشی و تهیه کتاب آن را در دستور کار خود قرار داد؛ در حال حاضر کتاب این دوره‌ی آموزشی آماده‌ی ارایه و قابل خرید از طریق سامانه بنیاد توسط مراکز تحت پوشش است.

آزمون برنامه‌ی آموزشی مهارت‌های پایه کامپیوتر چگونه برگزار می‌گردد؟

برای تسهیل در روند آزمون و اعلام بلافاصله‌ی نتیجه به متقاضیان، این برنامه به‌صورت الکترونیکی آماده‌سازی شده است و همراه سایر مهارت‌ها توسط نرم‌افزار آزمون‌گیر بنیاد قابل ارایه است.

سخن آخر با متقاضیان، مسئولان و مدرسان مراکز:

در یک کلام متقاضیان باید توجه داشته باشند این برنامه‌ی آموزشی علاوه بر این‌که هم‌گام با روند آموزش و استانداردهای روز جهان است در کاهش صرف هزینه و زمان بسیار مناسب است.

مسئولان، مدیران و مدرسان مراکز توجه داشته باشند که اطلاع‌رسانی دقیق این دوره و کتاب استاندارد آن را در دستور کار خود قرار دهند و تا حد امکان متقاضیان (غیر از متقاضیان گواهی ضمن خدمت) را به سمت این برنامه‌ی آموزشی رهنمون سازند.

روابط عمومی بنیاد ICDL ایران

 


نویسنده: معاون اجرایی
 
 
 
 
   
 
   
منوی اصلی
منوی عمومی
آمار سایت
تعداد بازديد: 4228258


تمام حقوق این سایت برای بنیاد ICDL ایران محفوظ است.گواهینامه بین المللی کاربری کامپیوتر(ICDL)، نام ها و نشان های تجاری متعلق به بنیاد ECDL/ICDL می باشد.بنیاد ICDL ایران وابسته به سازمان پژوهش و برنامه ریزی وزارت آموزش و پرورش،تنها نماینده رسمی بنیاد ECDL در ایران است.

استفاده از مطالب سایت با ذکر منبع بلامانع است

کلیه ی حقوق این سایت متعلق به بنیاد ICDL ایران می باشد
Copyright © 2015 ICDL IRAN
All rights reserved